Yoga voor Beginners



Yoga voor beginners

" de beste Yoga-leraar is je eigen lichaam"




Yoga voor beginners is gebasseerd op klassieke hatha Yoga. Deze Yoga is de basis van waaruit alle andere vormen van Yoga zijn ontstaan. Zoveel docenten er zijn - zoveel Yoga stijlen er ook zijn. Maar voor alle soorten Yoga geldt dat "de beste Yoga-leraar, je eigen lichaam is" . Dat betekent niet dat je geen goede Yoga docent nodig hebt, maar iedere goede Yoga docent zal benadrukken dat er geen perfectie bestaat en dat je gaat leren luisteren naar de grenzen van je eigen lichaam. Yoga is een eeuwenoude oosterse gezondheids- en levens filosofie en traditie waarbij ervan wordt uitgegaan dat een soepel lichaam - een soepele geest bevordert en visa versa.


(Beginners) Yoga wordt door Sindy Driessen in Yin-stijl gegeven. Het idee hierachter is dat de beweging van binnenuit naar buiten gemaakt wordt. Het is een bijzonder ontspannen vorm van Yoga. Yin Yoga is een stille vorm, zonder warming-up en zonder dynamische oefeningen.

Yin Yoga werkt diep in op het bindweefsel, energiepunten, chakra's (energie centra) en Prana (levens energie). We werken met ontspanning, ademhaling, meditatie en asanas (Yoga houdingen). Yin Yoga gaat over vertragen, het vertragen van onze ademhaling zonder forceren, vertragen van onze totale activiteit zowel fysiek en geestelijk en het vernieuwen van onze levens energie.

Gaandeweg de reeks worden nieuwe elementen toegevoegd. Binnen een reeks wisselen de basishoudingen nauwelijks om je zodoende de gelegenheid te geven om te wennen aan de houdingen, in een flow te komen en versoepeling te kunnen waarnemen op termijn.


Yoga voor beginners is voor IEDEREEN toegankelijk, je hoeft niet lenig te zijn, enkel nieuwsgierig en behoefte te hebben aan een algemene (fysieke) versoepeling, bewuster en dus met aandacht op een ontspannen wijze te bewegen.


Yoga kan ook perfect gecombineerd worden met sporten zoals bijvoorbeeld fitness, tennis, professionele dans en voetbal.


agenda Yin-Yoga voor beginners


maandagavond van 19u00 tot 20u00

en van 20u30 tot 21u30 uur

woensdagavond van 20u00-21u00 uur

 

Wil je een proefles meedoen? Dat kan altijd, neem contact op voor het plannen van een moment waarop je kan meedoen.


het adres is: Grotstraat 8-b te Kotem


Voor agenda en kosten zie pagina Agenda Yoga lessen en prijs






Benodigheden: Badhanddoek en een warme deken



Aanmelden kan via het contact formulier zie onderaan deze pagina of per e-mail aan  yoga@yogamaasmechelen of

telefonisch +32 (0) 472-860969



Testimonials

Liesbeth Geys (1982):

"Ik was op zoek naar yogalessen waar de essentie er toe doet, yoga in zijn pure eenvoud. En dat heb ik bij Sindy gevonden.


Mijn anders lenige lichaam was na mijn zwangerschap helemaal het tegenovergestelde. Zachte bewegingen met respect voor mijn grenzen waren welkom.

Mijn gewrichten én mijn hoofd zijn ondertussen dan ook echt gesteld op het wekelijks uurtje me-time."



Tiziana (1977):

"Ik ben Tiziana en ben 41 jaar oud.Sinds enkele maanden doe ik 1 keer in de week yoga. Ik ben een druk bezette vrouw, die zich niet kan ontspannen. Als ik bijvoorbeeld bij de schoonheidssalon of kapper ben (me-time) dan ben ik om de 5 minuten op mijn uurwerk aan het kijken,... Nu kan ik voor de eerste keer in mijn leven zeggen dat ik echt relaxed en mij helemaal zen voel.

Op mijn 18de heb ik zware knie-operaties ondergaan(ijzers in mijn knie) waardoor mijn spieren verkort zijn en één heup lager ligt dan de andere. Gevolg hiervan is dat mijn heup,knie en onderrug al aan het verslijten zijn. Door de verkorte spieren kon ik niet meer op mijn hurken zitten, ze hebben geprobeerd om dit te verhelpen door mij onder narcose mijn knie te buigen, maar helaas heeft dit niet veel geholpen. Door de yoga heb ik bijna geen last meer van mijn onderrug en ik kan eindelijk na zoveel jaren op mijn hurken zitten.

Ik ben yoga maar vooral onze docente Sindy hartelijk dankbaar hoe ze les geeft.

Dankjewel!"



Marjon (1969):

"Yoga bij Sindy heeft me blij verrast; Gestrest stapte ik de eerste les in mijn auto naar Kotem. Ik durf soms niet auto te rijden, hiervoor is geen directe reden. Bezweet en met klamme handen deed ik de eerste les gewoon mee. Tot mijn grote verbazing kon ik me volledig ontspannen en overgeven aan de stem en oefeningen van Sindy. De angst viel van me af en ik bemerkte toen ik thuis was dat ik gewoon had auto gereden zonder me ook maar iets af te vragen. Het slapen gaat ook veel beter, ik voel me rustig na yoga. Sindy geeft yin-yoga dit past heel goed bij wie ik ben. Ik ervaar het als een kadootje voor mezelf. DANKJEWEL Sindy. Lieve groeten."


Ines (1972):

"Ik heb mijn eerste reeks yoga achter de rug. Wat een beleving!!

Zelf het gevoel creeren van totale relaxatie, dit in een aangename sfeer.

Ik raad het iedereen aan!

De flexibiliteit van mijn lichaam is op enkele weken tijd er bewonderingswaardig al op vooruit gegaan.

Mijn grootste knelpunt was echter mijn hyperventilatie. Maar ook voor dit biedt yoga mij ondersteuning om dit onder controle te krijgen. Iets wat me voorheen niet lukte en dit komt mijn nachtrust weer ten goede.

Ik ben er dan van overtuigd dat yoga voor vele onder ons rust zou kunnen brengen.

Het uurtje me-time per week wil ik dus echt niet meer missen!

En dit allemaal dank zij de hatha yoga en onze lieve Sindy!"



Weetje

Deze mudra (Atmanjali oftewel het gebaar van het gebed) helpt om te kalmeren.


Tip:

Ga gemakkelijk zitten en leg je handpalmen tegen elkaar als voor een gebed.


Houd je handen daarbij ter hoogte van je hart (chakra). Sluit je ogen en richt je innerlijke blik op het punt tussen je wenkbrauwen, dit helpt om de gedachtenstroom in te dammen.


Adem diep in je buik en denk daarbij aan het woord "rust".


Adem nu langzaam en gelijkmatig uit en denk aan het woord "loslaten".


contactformulier

 
 
 

zie ook www.yogatherapeut-info.be

zie ook http://yoga.startpagina.be